HSE Plan

اچ اس ای پلن پیمانکاران

اچ اس ای پلن پیمانکاران در واقع یک HSE plan برای یک شرکت پیمانکاری است.

برای تهیه اچ اس ای پلن پیمانکاران به مواردی اشاره میشود. عناوین و فهرست عمومی مشخص است. اما علاوه بر موارد عمومی موارد اختصاصی هم باید مد نظر پیمانکاران در تهیه HSE plan قرار بگیرد.

انطباق با دستورالعمل کارفرما

مهمترین ویژگی پلن پیمانکاران تبعیت آن از دستورالعمل شرکت کارفرماست. با توجه به این موضوع ابتدا دستورالعمل تهیه اچ اس ای پلن کارفرما را مطالعه کنید. اگر چنین دستورالعملی وجود نداشت، از HSE plan خود شرکت کارفرما الگو برداری کنید.

انطباق با چک لیست ارزیابی HSE plan

برخی از شرکت ها از یک فرم برای ارزیابی اچ اس ای پلن استفاده میکنند. سعی کنید برنامه HSE خود را مطابق با چک لیست ارزیابی ارائه دهید.

اشاره به دستورالعمل های کارفرما

در سند برنامه HSE حتما پیروی از تمام دستورالعمل های مرتبط با فعالیت پیمانکار را ذکر کنید. بهتر است یک جدول برای این موضوع طراحی کنید. از کارفرما بخواهید لیست دستورالعمل های خود را در اختیار شما قرار دهد.

از نقشه استفاده کنید

بهتر است محدوده فعایت خود را در پیمان مورد نظر روز نقشه مشخص کنید. همچنین مشخص کردن نزدیک ترین آتش نشانی و مرکز اورژانس به محل فعالیت بسیار توصیه میشود.

بازنگری کنید

سعی کنید در فواصل زمانی مشخصی مستند خود را بازنگری کنید. کمترین تغییری که میتوانید ایجاد کنید استفاده از عکس فعالیت های انجام شده در پیوست است. ایجاد تغییر در اچ اس ای پلن با تغییر هر شغل یا رویه کاری، تغییر در شرایط آب و هوایی و… ضروری است.

اچ اس ای پلن پیمانکاران دیگر را بررسی کنید

بهتر است در صورت امکان پیمانکاران دیگری که برای کارفرمای شما کار میکنند را بشناسید. اگر بتوانید اچ اس ای پلن سایر پیمانکاران مشابه را مطالعه کنید، اچ اس ای پلن بهتری خواهید نوشت.
نکته: بسیار پیش می آید که کارفرما از پیمانکاران خود درخواست تغییراتی در HSE plan شان را میخواهد. در این موارد سعی کنید ابتدا درخواست دقیق کارفرما را درک کنید و از ایشان مثال و الگو دریافت کنید. سپس طبق موارد درخواست شده تغییرات لازم را اعمال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا