مدیریت HSE

مستندات HSE برای مناقصات

اگر برای شرکت در مناقصات آماده میشوید باید حواستان به مستندات HSE مناقصات باشد.

مستندات hse مناقصات می تواند امتیاز قابل توجهی برای برنده شدن به شرکت ها بدهد. تمام مدارک مورد نیاز برای کسب امتیاز بالا را در این مقاله مرور میکنیم.

مستندات مربوط به ایمنی بهداشت و محیط زیست در مناقصه

بسیاری از شرکت ها برای شرکت در مناقصات باید مدارک و فرمهای مورد نظر مناقصه گذار را تکمیل کنند. در اغلب موارد یکی از این فرمها مختص HSE و مستندات آن می باشد. کارفرما از طریق اطلاعات دریافت شده از این فرم اچ اس ای به پیمانکاران امتیاز میدهد.

در مناقصات از HSE چه میخواهند؟

به طور کلی میتوان گفت تمام مدارک اصلی نشان دهنده ردپای HSE از شرکت ها درخواست میشود. همان طور که میدانید یکی از مهمترین مستندات HSE شرکت ها HSE plan یا طرح ایمنی بهداشت و محیط زیست آنهاست. اگر یک برنامه HSE خوب داشته باشید قطعا در زمان ارائه مستندات قوی تر ظاهر خواهید شد. ولی داشتن یک اچ اس ای پلن کافی نیست! ولی چه مدارک کلیدی دیگری نیازتان میشود؟

چه مستنداتی برای گرفتن امتیاز از HSE لازم است؟

اولین و مهمترین موضوع مستنداتی است که نشان دهد شما ارزیابی ریسک میکنید. مستندات شما درخصوص ارزیابی ریسک فعالیت هایی که موضوع شرکت شماست باید وجود داشته باشد.
دومین مورد داشتن حداقل یکی از ایزو ها یا سیستم های مدیریتی مربوط به HSE است.
و سومین مورد داشتن یک نیروی متخصص HSE با مدرک دانشگاهی مرتبط، سابقه ی مرتبط و دارای مدارک آموزشی و رزومه قوی است.
در بعضی از موارد از شما مستندات آموزشی پرسنل نیز خواسته میشود. پس بهتر است نسبت به آموزش پرسنلتان از همین حالا اقدام کنید. سعی کنید آموزشها تحت شرکتهای مورد تایید وزارت کار باشد تا نگران اعتبار مدارک آموزشی نباشید.

برای تهیه مستندات اچ اس ای چکار باید کرد؟

حتما از متخصص HSE برای تهیه مستنداتتان کمک بگیرید. اگر نیرویی تحت عنوان مسئول ایمنی یا کارشناس ایمنی ندارید از یک نیروی مشاور HSE کمک بگیرید.

برای کدام مستندات باید زمان بیشتری اختصاص داد؟

اخذ ایزوها زمانبرترین مورد است. بهتر است نسبت به پیاده سازی ایزوهای مربوط به HSE هرچه سریعتر اقدام کنید.

چه مدارکی به گرفتن امتیاز بالاتر در مناقصه کمک میکند؟

اگر به دنبال رقابت با سایر همکاران خود هستید بیشتر روی آموزش نیروها و مدارک آموزشی تمرکز کنید. سعی کنید تمام فعالیت هایی که در مورد HSE انجام میدهید را به بهترین شکل ثبت کنید. از تمام اقلامی خریداری شده مربوط به ایمنی لیست مشخصی داشته باشید. از جلسات ایمنی برگزار شده صورتجلسه تهیه و نگهداری کنید. میتوانید تمام این موارد را در قالب طرح HSE یکپارچه سازی کنید.

توصیه کلیدی

هر شرکتی و با هر موضوعی که دارید هرگز از HSE غافل نشوید. قبل از اینکه از نظر زمان به محدودیت برسید اقدامات لازم برای تکمیل مستندات خود را انجام دهید.

سخن پایانی

اگر شما هم قصد شرکت در مناقصات را دارید ولی نیاز به کمک متخصصین HSEدارید کافیست با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا